BOP núm.81 del 13 de juny (Piscines) ENTITAT MUNICIPAL DESCENTRALITZADA DE PLA DE LA FONT EDICTE 5450 Servei públic de piscines i reglament regulador Al Butlletí Oficial de la Província de Lleida, número 59, de 2 de maig de 2006, es va publicar l’acord d’aprovació inicial de l’establiment del servei públic municipal de piscines i el reglament regulador del servei. D’acord amb el Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, l’acord d’aprovació inicial ha esdevingut definitiu al no haver-se presentat cap al·legació o reclamació durant el termini d’informació pública i es procedeix a la publicació íntegra de text del reglament del servei. Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat del Contenciós Administratiu de Lleida, en el termini de dos mesos comptats des de la publicació d’aquest edicte, tot això de conformitat amb l’establert als articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, de 13 de juliol de 1998. No obstant això, d’acord amb el que preveu l’art. 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, els interessats poden exercitar qualsevol altre recurs que estimin procedent. REGLAMENT D’ÚS DE LES PISCINES MUNICIPALS DE PLA DE LA FONT REGLAMENT DEL SERVEI 1. Normes generals 1.1 El present reglament d’ordre intern té com a finalitat: Regular els drets i obligacions de tots els usuaris de les piscines municipals de Pla de la Font. Determinar les normes generals d’utilització de les instal·lacions. Establir un règim disciplinari aplicable als abonats i usuaris de les instal·lacions. 1.2 Les llacunes o ambigüitats que pogués presentar aquest reglament hauran de ser solucionades per la direcció de la instal·lació. 1.3 La condició d’usuari, implica l’acceptació i submissió a les disposicions del present reglament. El desconeixement d’aquest no eximirà del seu compliment ni de l’aplicació de sancions o responsabilitats quan procedeixi. 1.4 Tindrà la condició d’usuari de les piscines municipals de Pla de la Font, tota aquella persona que accedeixi a les seves instal·lacions, mitjançant el pagament d’entrada o abonament i segons les pautes establertes en el present reglament. 1.5 Les persones discapacitades que no poden garantir un autocontrol han d’anar acompanyades d’un adult. 2. Normes de conducta per usuaris 2.1 Les piscines municipals de Pla de la Font no es responsabilitzen de les pertinences i objectes que els usuaris portin a les instal·lacions. 2.2. Els usuaris estan obligats a: a) Mantenir les normes de neteja i higiene adients a les instal·lacions b) Respectar les instal·lacions i informar als empleats de les deficiències d’aquestes, provocades o que es detectin en l’ús. L’usuari que provoqui desperfectes en les instal·lacions, en serà responsable personalment. Quan els desperfectes causats pels usuaris menors d’edat o incapacitats, seran responsables qui en tinguin assignada la tutela, guàrdia, pàtria potestat o custòdia, d’acord amb les disposicions al respecte del Codi Civil c) Tenir un comportament correcte i respectuós envers la resta dels usuaris, així com als empleats i responsables de la piscina d) Anar correctament vestit, d’acord amb l’activitat que es pretén dur a terme a les instal·lacions corresponents e) No destorbar la llibertat o el benestar de la resta d’usuaris f) No es permès cridar, portar aparells musicals, córrer, tirar objectes i practicar jocs i/o esports fora dels espais habilitats per a tal fi g) No es permès entrar amb animals al recinte 2.3 Qualsevol infracció d’aquestes normes de conducta determinarà l’amonestació verbal immediata de l’usuari infractor pels empleats de la instal·lació. Si l’infractor persisteix en la seva actitud serà obligat a abandonar les instal·lacions i es procedirà a l’obertura immediata d’un expedient sancionador, segons procediment establert en aquest reglament. Aquestes mesures s’entenen sense prejudici de les possibles accions legals que puguin prendre tant la direcció, com els abonats o usuaris afectats per la conducta de l’usuari infractor. 3. Normes d’utilització de les instal·lacions 3.1 Accessos L’accés als vestidors és exclusiu per als abonats que hagin d’utilitzar les instal·lacions, per als responsables d’una escola i per als acompanyants d’un usuari o abonat menor de 8 anys o discapacitat. 3.2 Vestidors L’entrada als vestidors es farà a partir de l’hora d’inici de la jornada de les piscines, segons l’horari establert. La Direcció de les instal·lacions no es responsabilitzarà, en cap cas, dels objectes dipositats als vestidors. Es obligatori deixar els vestidors en bones condicions, per tal que els puguin utilitzar els usuaris posterior. Es recomana: - Utilitzar sabatilles de bany - Eixugar-se després de la dutxa, un cop acabada la sessió de bany, per tal d’evitar infeccions. Grups: Per tal que un grup de menors de 13 anys puguin accedir als vestidors, caldrà que hagin d’anar acompanyats per un o més responsables majors d’edat, en funció del nombre de menors. L’escola o entitat nomenarà els responsables que podran entrar a ajudar a canviar-se els nens que ho necessitin. Els acompanyants dels grups escolars són responsables dels nens i del seu comportament dins dels vestidors. Els grups i acompanyants s’esperaran dins dels vestidors fins que el monitor els vagi a buscar per entrar dins la piscina. 3.3. Dutxes No es permès utilitzar productes higiènics envasats en vidre. El temps d’utilització de la dutxa serà l’estrictament necessari, sense malbaratar l’aigua. S’han d’utilitzar les papereres per dipositar-hi els envasos buits. Si s’observa qualsevol anomalia, s’ha de notificar al personal de manteniment o de recepció. 3.4 Piscina Obligatòriament cal: - Abans d’entrar a l’aigua cal passar per la dutxa - Respectar els espais destinats a les diferents activitats (cursos de natació, jocs,...) - Circular caminant per la platja de la piscina, evitant córrer i donar-se espentes. - Utilitzar les papereres. - Respectar les normes de seguretat de les instal·lacions i a la resta d’usuaris. - Complir les normes i els consells donats pels monitors i socorristes. - Fer atenció als senyals de seguretat de la piscina, pel que fa a l’ús de les instal·lacions. - Els nens que no saben nedar han de portar un dispositiu (armilla, bombolleta,...) adaptat a la seva edat, que afavoreixi la flotabilitat i que mantingui el seu cap fora de l’aigua. - Al tirar-se de cap a la piscina, s’ha de comprovar que la fondària sigui suficient, i que no hi ha elements o persones contra els quals es pugui xocar. No es permet: - L’entrada de menors de 13 anys, en horari de bany, si no van acompanyats d’una persona adulta. - L’entrada d’animals. - Utilitzar cap tipus de material (pilotes, objectes inflables,...) que puguin suposar un risc o molèstia per als usuaris, excepte en els horaris i espais establerts amb aquest fi. Es recomana: - Respectar un mínim de dues hores per banyar-se després d’un àpat. - No entrar de cop a l’aigua per banyar-se per primera vegada, després de menjar, d’haver pres molta estona el sol o d’haver fet un exercici físic intens. Altres: El vas infantil (piscina infantil) es reserva per als menors de 7 anys. 3.5 Solàrium natural El solàrium consisteix en la zona de gespa natural. No es permès accedir a aquesta zona amb vestit o calçat de carrer, excepte les visites puntuals, autoritzades per la persona responsable de la instal·lació. No hi esta permès menjar, entrar objectes de vidre, begudes, ni fumar, excepte en la zona de bar i espai reservat a aquest fi, si expressament s’hi indica. No es permet entrar-hi taules o cadires, aparells de música, càmeres, aletes, ulleres submarines, ni jugar a pilota. S’ha de respectar en tot moment la resta d’usuaris. 3.6 Farmaciola És el lloc indicat per atendre qualsevol accidentat que hi pugui haver a la instal·lació. La farmaciola estarà proveïda de l’equipament necessari per a una primera cura, segons estableix el Reglament sanitari de piscines d’ús col·lectiu. L’atenció que un accidentat pot rebre a la instal·lació són cures que, per poca gravetat, no necessiten ser tractades per un especialista. És per això que la farmaciola estarà equipada per a aquestes funcions. En el cas que la gravetat de l’accidentat faci necessària la visita d’un especialista, aquell serà evacuat al centre hospitalari més proper. L’accés a la farmaciola serà exclusiu per al personal de la instal·lació, que acompanyarà a la persona que necessiti aquest servei. 3.7 Altres informacions L’incompliment d’aquestes normes o qualsevol altra indicació feta pel personal de les instal·lacions pot significar la baixa momentània o definitiva de l’abonat o la prohibició puntual o definitiva de l’ús de les instal·lacions. Els usuaris seran els responsables de qualsevol desperfecte o dany que puguin ocasionar a les instal·lacions i hauran d’abonar l’import de la reparació o reposició. La direcció de les piscines no es fa responsable dels objectes perduts, robats o extraviats. Tampoc es fa responsable dels problemes de salut que puguin patir els abonats i usuaris. Per raons d’higiene no esta permès afaitar-se i/o depilar-se dins les instal·lacions. No es permet menjar, entrar objectes de vidre, begudes, ni fumar en tot el recinte. Es recomana no portar objectes de valor a les instal·lacions. 4. Règim disciplinari Procediment sancionador 4.1 La direcció de les instal·lacions, s’encarregarà d’instruir i resoldre el procediment de sanció d’usuaris que, presumptament, hagin comès alguna de les faltes tipificades a la Llei de l’esport o en aquest reglament. 4.2 La direcció instrueix i resol els assumptes relacionats amb possibles infraccions del reglament, o de la Llei de l’esport, que puguin cometre els abonats o usuaris. També es competència de la direcció, la resolució dels recursos interposats contra les sancions pels abonats i usuaris en l’aplicació de la seva normativa sancionadora interna. 4.3 El procediment sancionador s’iniciarà quan es posi en coneixement de la direcció, per qualsevol mitjà, una possible infracció, d’aquest reglament o de la Llei de l’esport, comesa per un abonat o usuari de la instal·lació. 4.4 Un cop en coneixement de la direcció de la possible infracció, s’efectuaran les comprovacions i investigacions necessàries per tal d’esbrinar els fets. 4.5 Tots els abonats i usuaris, i en especial el que està essent investigat, tenen el deure de col·laborar amb la direcció durant el procediment sancionador. 4.6 Un cop finalitzades les investigacions, la direcció emetrà un informe-carta. En cas que en l’informe es recomani l’adopció d’algun tipus de sanció contra l’usuari, li seran comunicades les imputacions que es realitzin contra ell per tal que, en un termini de cinc dies naturals, presenti, per escrit, les al·legacions que estimi pertinents, tot aportant, si ho desitja, els mitjans de prova que estimi més adients. Si es cregués oportú el sobreseïment de l’arxiu, així ho acordaria la direcció i es tancaria l’expedient. 4.7 Rebudes les al·legacions i/o transcorregut el termini que l’abonat té per presentar-les, la direcció fixarà un dia per adoptar o no la sanció proposada. 4.8 Un cop presa la decisió sobre si s’adopta o no la sanció, s’emetrà resolució motivada en la qual figurarà, el contingut de la decisió i, si és el cas, quina és la sanció adoptada. El text íntegre de la resolució serà comunicat a l’abonat. 4.9 Les resolucions de la direcció es poden recórrer en un termini de 5 dies naturals. Sancions 4.10 Tot incompliment de les normes establertes en aquest reglament es considerarà com una falta, que es graduarà com a llei, greu o molt greu, segons les disposicions d’aquest capítol. 4.11 Podrà prohibir-se l’entrada a tot aquell usuari que hagi causat anteriorment incidents a les instal·lacions pel temps que discrecionalment estableixi la Direcció, sense necessitat que aquesta decisió s’hagi de sotmetre al procediment disciplinari establert en aquest capítol. 4.12 Es consideren faltes lleus: a) La no adopció de les normes d’higiene i seguretat degudes b) La conducta molesta envers els altres usuaris c) La manca de respecte envers els altres usuaris d) L’incompliment o desobediència de les normes contingudes en aquest Reglament, sempre que les esmentades transgressions no revesteixin transcendència o no comportin prejudicis a la instal·lació, als empleats i usuaris 4.13 Es consideren faltes greus: a) La comissió de dues faltes lleus en un període d’un any b) La negativa a exhibir la tarja d’abonament segons els termes establerts en aquest reglament c) L’incompliment de la sanció imposada per haver comès una falta lleu d) L’incompliment o desobediència de les normes contingudes en aquest reglament, quan les esmentades normes revesteixin transcendència o causin un prejudici a la instal·lació, als empleats i usuaris. 4.14 Es consideren faltes molt greus: a) La comissió en un període de dos anys de dues faltes greus b) Les agressions físiques, els greuges, els ultratges o les provocacions greus de paraula a qualsevol responsable o treballador de la piscina c) L’incompliment de la sanció imposada per la Direcció d’una falta greu 4.15 Les faltes lleus seran castigades amb la negativa d’accés pels usuaris, per un període entre 1 setmana i 15 dies. 4.16 Les faltes greus seran castigades amb la negativa d’accés pels usuaris entre 15 dies i 1 mes. 4.17 Les faltes molt greus seran castigades amb la negativa d’accés pels usuaris per un període d’1 mes a 3 mesos. L’adopció de la resolució relativa a una falta greu haurà de ser ratificada per la direcció de forma prèvia a la comunicació de la mesura a l’interessat. 4.18 La suspensió és la situació en què l’usuari té prohibit l’accés a les instal·lacions. Disposició final Les normes contingudes en el present reglament de règim intern podran ser modificades, en tot moment, per acord de la direcció, i en el seu cas, per part de l’Entitat Municipal Descentralitzada de Pla de la Font. Pla de la Font, 7 de juny de 2006. L’alcalde-president, Juan Monfort Plana − ♦ − ENTITAT MUNICIPAL DESCENTRALITZADA DE PLA DE LA FONT EDICTE 5452 ORDENANÇA FISCAL NÚM. 20 Reguladora de la taxa pel servei de piscina i instal·lacions anàlogues El Ple de l’Entitat Municipal Descentralitzada en sessió de 26 d’abril de 2006, va adoptar, entre altres, l’acord d’aprovació inicial de l’ordenança fiscal núm. 20 reguladora de la taxa pel servei de piscina i instal·lacions anàlogues. Aquest acord d’aprovació inicial ha estat exposat al públic mitjançant edicte publicat al BOP núm. 59 de 2 de maig de 2006, durant el termini preceptiu de 30 dies hàbils sense que s’hagi presentat cap al·legació. En compliment de l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local es publica íntegrament el text de l’ordenança fiscal núm. 20 reguladora de la taxa pel servei de piscina i instal·lacions anàlogues: 1. Fonaments i naturalesa En ús de les facultats concedides pels articles 133.1 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb el que disposa en els articles 15 al 19 de la Llei 39/1988 de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquesta Entitat Municipal Descentralitzada estableix la taxa per la prestació del servei de casa de bany, dutxes, piscines i instal·lacions anàlogues que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposa l’article 59 de l’esmentada Llei 39/1988. 2. Fet imposable El fet imposable de la taxa el constituirà el servei que l’EMD presta referent a les piscines municipals i instal·lacions anàlogues. 3. Subjecte passiu Estan obligats al pagament de la taxa reguladora en aquesta ordenança els beneficiaris del servei de piscina i instal·lacions anàlogues. 4. Quantia Serà la que es fixi en la tarifa annexa a l’ordenança. 5. Obligació de pagament Naixerà en el moment d’accedir al recinte de les piscines o bé gaudir dels serveis que s’especifiquin en la present ordenança. 6. Disposició final La present ordenança entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació i serà aplicable en el moment d’entrar en funcionament les piscines municipals així com les seves instal·lacions annexes, fins la seva modificació o derogació expressa. ANNEX DE PREUS: ABONAMENT DE TEMPORADA PREU PER PERSONA Abonament adult 25 euros Abonament infantil 18 euros ABONAMENT MENSUAL PREU PER PERSONA Abonament adult 19 euros Abonament infantil 14,5 euros ENTRADA PISCINES PREU PER PERSONA Dies feiners Adults 2 euros Infantils i jubilats 1 euro Cap de setmana i festius Adults 3 euros Infantils i jubilats 2 euros Criteris per a la determinació del pagament: - Entrada i abonament infantil: nens/nenes de 8 a 12 anys - Entrada i abonament adult: 13 a 64 anys - Entrada i abonament jubilat: A partir de 65 anys, a preu infantil - Entrada i abonament discapacitats: a preu infantil, caldrà acreditar-ho mitjançant la tarja de discapacitació. - Els anys s’entendrà que es compleixen durant l’any natural (entre l’1 de gener i el 31 de desembre) Disposició addicional Modificació dels preceptes de l’ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors Els preceptes d’aquesta ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d’aquesta, s’entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa. Pla de la Font, 7 de juny de 2006. L’Alcalde-President, Juan Monfort Plana |