Foro- Ciudad.com

Almoines - Valencia

Poblacion:
España > Valencia > Almoines
15-02-11 19:13 #7084625
Por:fa2010

Control de l'escola?
Propose continuar la conversa titulada "l'ultima clavà de l'AMPA", però sota un nou títol.

Si Conselleria fa controls de la marxa dels col·legis, supose que podem consultar-los en algun lloc, ja que deuen ser públics. El problema és que conselleria -crec jo, que tampoc ho sé cert- sols evalua l'aprenentatge de continguts, que és una part de l'aprenentatge, però no tota. No valora les experiències extraordinàries (com són l'hortet, el reciclatge, etc.). Tampoc s'evalua l'autoestima dels alumnes, ni la il·lusió per embarcar-se en la realització de projectes, ni el gust per l'expressió artística o per l'educació física...

Un tema a analitzar, per exemple, és el de les assemblees en classe. En teoria és interessant aquesta manera de treballar, però en la pràctica no sé si no serà una pèrdua de temps. Em pregunte si als xiquets els resulta productiva l'assemblea, si pensen que és útil per a plantejar inquietuds i dubtes, o per a resoldre conflictes o per a aportar idees,... Algú els ho preguntat a ells? Algú ha intentat averiguar si se senten escoltats de debò? Algú els demana de tant en tant la seua opinió sobre el desenvolupament de les assemblees? Algun mestre es fa aquestes preguntes a si mateix?

Aquestes coses són les que s'haurien d'analitzar des del propi centre: l'adquisició real d'habilitats per part de l'alumnat, la consolidació de ferramentes bàsiques per al seu desenvolupament futur, la utilitat d'algunes activitats que es duen a terme en horari escolar...
Els especialistes en estudis d'aquestos -que jo no ho sóc en absolut- saben confeccionar plantilles per a l'avaluació i l'autocontrol. Tots els col·legis deurien autoqüestionar-se la seua metodologia i la seua eficàcia, de manera periòdica, per tal de rectificar el rumb si calguera. El col·legi d'Almoines també.
Puntos:
18-02-11 11:39 #7103372 -> 7084625
Por:No Registrado
RE: Control de l
Qué sabeu de l'enquesta de l'AMPA???. Va haver molta resposta? La caixa de cartó estava enganxada a la porta i qualsevol podia traure els papers d'allí. ¿Per qué no havia una urna ben feta? Crec que era interessant eixa enquesta, però no sé si servirà per a algo.
Per exemple: qui s'ha d'ocupar d'analitzar els resultats i transformar-los en gràfics o en dades amb sentit?. Si no ho fa ningun expert, que ho facen almenys els xiquests de tercer cicle com exercici estadístic (com van fer un any amb enquestes sobre el menjador), no?
Puntos:
10-03-11 12:58 #7256695 -> 7103372
Por:No Registrado
encuesta y su escrutinio
Hola a todos , bueno por lo yo sé , el análisis de esta se realizará en la próxima reunión de la próxima semana( antes de fallas ) tengo claro que si se tuviera que tratar la continuidad del director en su puesto o algo similar , la reunión hubiera tenido lugar al día siguiente , no me cabe la menor duda , pero tratándose de la encuesta no hay prisa . Bueno ya sabemos como funciona esto , para continuar con la encuesta hay muchos detalles a analizar espero que en la reunión ( reunión que imagino que convocaran a todos los padres y madres no sólo a la directiva del ampa )
Respecto a que sea analizada por alumnos de 3º ciclo no lo veo conveniente por que en un principio siempre estarán los profesores supervisando esto ( lo cual no me parece muy imparcial ) y ya que la idea salió del ampa tiene que ser la misma quien la estudie , independientemente que este al alcance de cualquiera para comprobar los resultados y opiniones que en ellas se reflejan, al hilo de esto los alumnos ya se pasan mucho tiempo entre asambleas para ver que estudian, que proyecto hacen , etc.... como para que tengan que estar haciendo esto , yo soy de la opinión que no realizan ni tienen los conocimientos básicos que Conselleria exige y no sólo los conocimientos , también tras una conversación con el Jefe de Estudios del Ies Bellreguard me comento que ya han insistido al Centro qwe acostumbren a los alumnos del Castell a realizar deberes en casa ,que lo que sobretodo notan es la carencia de estos a los habitos de estudios y ha realizar fuera de horario escolar deberes.
Otra sorpresa que me lleve el otro día es que dentro de su Proyecto Curricular ( no actualizado desde el 2002 ) explica su forma dice de forma explicita " que todos los alumnos promocionan de curso " sé que realmente es duro pensar que nuestro hijo de 10 , 11 ó cualquier edad puede repetir en una edad tan temprana , pero yo sinceramente , siempre y cuando se le estén dando los conocimientos requeridos ( esto no quiere decir que nuestro hijo sea mas o menos listo ) si me comunican que ha de repetir antes de iniciar la ESO con mas preparación , pues se acepta , lo que no entiendo es que por " decreto " tenga que promocionar , en relación a que , a que ellos mismos y los compañeros se ponen las notas , bueno dicen que supervisadas por los profesores , pero os habéis parado a pensar , el tiempo que los niños pierden , ( a nivel curricular no entiendo que les aporta ) en fin , la próxima semana sabremos mas , y yo como muchos que dicen aquí , estoy por el cambio , me parece fantástico el sistema para infantil , pero a partir que estamos en primaria yo comenzaría a implantar un sistema 50 proyectos y 50 mas tradicional, por que aunque ningún método es lo mejor , yo si pienso no como ellos( que no admiten críticas a su sistema ) para tan democráticos que dicen ser .
Por lo que apoyo una revisión urgente del método en primaria , siempre consensuada con la comunidad educativa ( claustro , padres y madres )
Puntos:
20-02-11 21:13 #7118955 -> 7084625
Por:No Registrado
RE: Control de l
Perquè vols canviar el títol?. Qui ha fet públic l'article?.
Pel que fa als controls de Conselleria, seria interesant poder comparar en altres escoles, així almenys sabríem com van de continguts.
Respecte de l'autoestima dels alumnes els la podem posar ben alta, que arribat el moment ja els la posaran on toca.
Respecte dels projectes, he sentit vergonya quan el mestre ha intentat explicar-mos les meravelles, les experiències i coneiximents adquirits per els xiquets de la classe.
Respecte de les assemblees els mateixos xiquets, quan es fan majors, se'n adonen de les tonteries que diuen, però es més divertit que donar classe.
Respecte a "l'adquisició real d'habilitats per part de l'alumnat, la consolidació de ferramentes bàsiques per al seu desenvolupament futur, la utilitat d'algunes activitats que es duen a terme en horari escolar..." pense que el futur que tenen més a prop és la continuitat en els estudis fora de l'escola d'Almoines. Després ja faran el que podran.
Si preguntem als xiquets ho tenim clar. Quan jo anava a l'escola també m'agradava més juagar que estudiar i fer deures, però el temps m'ha demostrat que la realitat és la que és, però vaig tindre temps de rectificar.
Una pregunta. Eres mestre de l'escola d'Almoines?.
Puntos:
21-02-11 11:18 #7121653 -> 7118955
Por:No Registrado
RE: Control de l
Yo llevo a mi hijo al colegio, estoy contenta con su evolucion, su ilusion por ir al colegio y por ver como se interesa por preguntar y buscar las dudas que le van surgiendo. pero creo que eso no es suficiente en la sociedad actual, esta muy bien el reciclar, el cultivar y es hacerse responsables de cuidar a los animalitos. pero siendo realistas y conscientes de lo que la sociedad pide, no es precisamente lo a nuestros hijos se le esta ensÑando.
Todos sabemos que cuando lleguen al instituto lo van a pasar mal ellos y nosotros como padres para que estudien. ya esta bastante complicada la educacion actual.

Una de las cosas que el colegio podria poner, sin necesidad de cambiar su sistema de aprendizaje en los niÑos, son los deberes aunque sean pocos pero eso le hace crear un habito que mas adelante le sera muy util, si es cierto, los padres podemos crearle ese habito pero no siempre hacemos cosas con ellos que esten en consonancia con lo que estan haciendo en el colegio, osea ellos en su clas. los deberes tambien los veo como un indice para los padres a la hora de qyue tengan una continuidad en el aprendizaje.

Bueno hay dejo esta reflexion,, que opinais????
Puntos:
21-02-11 12:42 #7122198 -> 7121653
Por:No Registrado
RE: Control de l
estoy de acuerdo contigo, es una reflexion muy acertada
Puntos:
21-02-11 15:50 #7123413 -> 7118955
Por:fa2010

RE: Control de l
Resposta a la pregunta: No. No sóc mestre (encara que això havia de donar igual). Sóc un pare preocupat com tots per l'educació dels seus fills. Un pare que s'havia cregut els beneficis de la metodologia de l'escola del poble, i que està prou decebut de l'aplicació d'aquesta metodologia, perquè no s'estan aconseguint els objectius que ens intentaven vendre.
Ja m'agradaria, ja!, que algun mestre anònim es dignara a contestar alguna vegada comentaris d'aquest foro.

No vull canviar el que està escrit. Proposava continuar la conversa encetada en “clavà de l’AMPA”, però baix un nou títol perquè no volia redundar en la idea de cap clavà de l'AMPA, sinò en la de la necessitat de revisar la marxa de l'escola en general.
I propose que la mateixa escola faça anàlisis i autocontrols precíssament perquè pense que no estan fent-ho bé, i els correspon a ells fer-s'ho vore. Jo, com tothom, sempre demane i espere honestedat en les persones que ocupen càrrecs públics i per això crec que haurien de fer regularment un exercici d'avaluació i d'autocrítica sobre el resultat del seu treball -en aquest cas, com a mestres d'escola-. Si no ho fan motu proprio, haurien de fer-ho a proposta dels pares (no sé si serviria que l'AMPA ho portara al proper Consell Escolar).

Per altra banda, també pense que no és exactament com tu dius, que si preguntem als xiquets ho tenim clar, com si ells sempre estigueren a favor del que fan a l'escola. Una cosa és que els agrade anar perquè s'ho passen bé i perquè els resulta divertit estudiar d'eixa manera (que sí que estudien, encara que alguns vulgueu negar-ho), i una altra cosa és que tot els semble bé. Jo posava com a exemple les assemblees de classe precíssament pels comentaris dels meus fills. Són ells qui ens diuen que no les veuen molt útils. Són les seues explicacions sobre les activitats que fan i sobre algunes actituds i respostes de mestres o del propi director, les que em fan dubtar dels avantatges del seu "mètode" (democràtic, participatiu, bla, bla, bla,...).

Aquesta és una simple opinió personal i subjectiva, nascuda del descontent que em provoca veure que, en el fons, està desaprofitant-se un temps valuosíssim. Els alumnes no estan desenvolupant les seues enormes capacitats per a l'aprenentatge. Però pense que el problema no és el mètode, sinò la defectuosa aplicació del mètode. (Si contrastem algunes dades amb altres centres, comprovarem que els xiquets fora d'Almoines tampoc van tan bé com volen pintar alguns, salvant excepcions puntuals, clar).

El cas dels deures, per exemple, sembla que és importantíssim, en canvi jo crec que eixa no és la qüestió. És possible que als xiquets els vinga bé fer alguns deures a casa, però també és possible que no calga. Les dos opcions poden ser vàlides, independentment que quan canvien de centre n'hauran de fer. Per a mi, el que importa és l’aprofitament del temps en l’escola. Si eixe temps és productiu, no cal allargar-los la jornada de treball... i ací entrem en plantejaments que donen pas a d’altres discussions inacabables...

Simples reflexions. Qüestions per a les quals no trobe una resposta tranquil·litzadora. En tot cas, agraesc tots els comentaris i preguntes. Els vostres plantejaments també m'ajuden a reorientar els meus punts de vista.
Puntos:
22-02-11 17:24 #7131526 -> 7123413
Por:No Registrado
RE: Control de l
Quan proposes que la mateixa escola faça anàlisis i autocontrols així com un exercici d'avaluació i d'autocrítica sobre el resultat del seu treball, desgraciadament, estàs demanant peres a l'om.
Per als mestres tot és perfecte i ningú es veu el melic. No cal demanar-los que analitzen el resultat del seu treball, això és perdre el temps.
Puntos:
23-02-11 19:12 #7140340 -> 7123413
Por:No Registrado
RE: Control de l
Buenas reflexiones, pero ¿para qué pueden servir? No podemos saber qué es mejor o peor, porque no sabemos cómo estarían nuestros hijos si estuvieran en otro cole o si siguieran otro sistema de estudio. A mi me gusta este colegio pero también estoy de acuerdo con vosotros en que no me gustan algunas de las cosas que se hacen. Creo que se podría mejorar mucho, pero a mi no se me ocurre qué cosas concretas proponer para conseguirlo.
Puntos:
24-02-11 16:47 #7146902 -> 7140340
Por:No Registrado
RE: Control de l
...i si se'n anara el director??????
Puntos:
25-02-11 09:26 #7151389 -> 7146902
Por:No Registrado
RE: Control de l
esa es la única solución al problema, pero pensar eso es una utopía, no se tiene que ir nunca.
Primero porque esta convencido de que este sistema es el mejor de los mejores del mundo mundial y no acepta ningún cambio, ni siquiera como prueba.
¿Sin contar Almoines, creéis que existe otro pueblo en el que aceptarían que en su colegio se instalára la dictadura a la que El está acostumbrado? no creo,eso solo lo consentimos los de de Almoines. Tampoco creo que se pueda integrar en otro sistema en el que El no esté al mando. No lo veo como subordinado .
Lo peor es que hay mucha gente que no está deacuerdo ni con el director ni con el sistema pero, como si tuviese miedo de decirlo abiertamente.
¿ que opinan los otros maestr@s de todas estas reflexiones? se que estais al corriente de las opiniones que se cuelgan en este foro y que lo leéis.
No hay ningún/a valiente que se atreva a opinar abiertamente, a favor o en contra.
en este foro, a no ser que tú quieras, nadie sabe quien eres, vamos valiente,estariamos encantados de que os unierais
Puntos:
25-02-11 11:18 #7151918 -> 7151389
Por:No Registrado
RE: Control de l
Tens raó. Ell no se'n anira mai i tampoc el veig com a subordinat, pero el sistema del col·legi no el veig mal. Crec que els xiquets van be en un sitema com eixe i que podrien anar millor si tingueren un altre director/a.
Puntos:
26-02-11 21:41 #7161164 -> 7151918
Por:No Registrado
RE: Control de l
Quizas la solución no sea que cambien el director, sino simple y llanamente que se supieran separar la enseñanza de la política. Con que esta persona de la cual estamos hablando supiera separar las cosas, desde luego como un buen profesional normalmente sabe hacer, todo iría mejor. Me refiero a no mezclar la política con la enseñanza, que es lo que mucha gente le reprocha o siempre crítica.
Ademas si os dais cuenta el problema siempre viene a derivar en la política y el director. Haceros la siguiente pregunta si el director no fuera la misma persona que está en la Alcaldia ¿Sería el problema el mismo o estaríamos hablando de deberes y examenes sólo, en vez de la política del colegio?
Tambien cabe destacar que el Alcalde sabe que el problema de tanta polémica en el colegio es él y que los padres no esten tan de acuerdo en el sistema del colegio es él. Porque de verdad no mira por esos niños y deja la politica o deja el colegio. ¿no? a ver que opinais.....
Puntos:
26-02-11 21:48 #7161196 -> 7151918
Por:No Registrado
RE: Control de l
Hay una cosa clara si el no toma una determinación pronto podemos elegir nosotros, para que este señor no este sentado en dos sitios a la vez. Para eso existen las elecciones. Dejemoslo sólo en el colegio y no en el pueblo, hay si que podemos tomar nosotros la determinación y elegir nosotros.
Puntos:
27-02-11 13:13 #7163611 -> 7151918
Por:No Registrado
RE: Control de l
El director i l'alcalde són la mateixa persona? Des de quan? Potser que jo no m'haja enterat, però crec que l'alcalde és un mestre de l'escola i el director un altre!!!
Podem tirar-los en cara que mesclen política i ensenyança. Però eixes dos coses són inseparables. La ideologia política forma part de la persona i de la seua manera de fer les coses, i això afecta directament a l'àmbit de l'educació.
Sí que és de veres que en aquest centre es podria treballar d'una altra manera, però no per qüestions polítiques, sinò per sentit comú. El problema és que ningú de dins s'atrevix a proposar una altra manera de treballar. No estic demanant que copien el sistema dels altres col·legis, que com ja ha dit algú, tampoc és per a tirar coets. No cal obsesionar-se amb exàmens i deures. Hi ha més possibilitats educatives per a millorar el cicle de primaria d'Almoines sense necessitat de tirar per terra les coses bones que tenim!
Si estagueren disposats a escoltar suggeriments (que no vol dir fer cas de tot indiscriminadament), serien millors educadors i donarien millor exemple.
Puntos:
28-02-11 20:26 #7172261 -> 7146902
Por:fa2010

RE: Control de l
Buenooo, crec que tots menegeu raó. Estaria fenomenal que la directiva del centre, la directiva de l'AMPA i, molt especialment, el director en persona conegueren les vostres opinions.
A mi se m'acaba d'ocórrer un suggeriment concret: He conegut personalment una altra experiència com la que expliquen en Almoines, però amb una posada en pràctica que sembla funcionar millor. Com a mínim té més acceptació entre la comunitat escolar implicada, les famílies no estan en contra de com es fan allí les coses i els xiquets aprenen un poc més que els nostres -sense deures, sense exàmens i sense llibres de text-. El col·legi es diu Principe de Asturias, és públic i está en Madrid. Un dels seus compromisos és la pròpia avaluació, i ho expliquen així: "... Debe ser un centro que se evalue: Un colegio que sea capaz de autoevaluarse periódica y sistemáticamente, que genere los mecanismos de corrección en el diseño del Centro, en el trabajo del grupo e individual de todos los componentes de la Comunidad Escolar".
És un exemple. Una idea. Una mostra de què, com deia l'altre dia, no és la teoria la que falla...
Puntos:
03-03-11 08:52 #7192835 -> 7172261
Por:No Registrado
RE: Control de l
Malauradament, este foro no aprofita per a res.
Puntos:
12-03-11 18:35 #7272301 -> 7192835
Por:No Registrado
RE: Control de l
Ara si que mau mort...... pero al director no li dien Batiste i al alcalde Vicent? com pot ser la mateixa persona?
Puntos:

Tema (Autor) Ultimo Mensaje Resp
DESCONTROL Por: No Registrado 29-01-14 21:20
No Registrado
1
Simulador Plusvalia Municipal - Impuesto de Circulacion (IVTM) - Calculo Valor Venal
Foro-Ciudad.com - Ultima actualizacion:08/08/2020
Clausulas de responsabilidad y condiciones de uso de Foro-Ciudad.com